هکر نست – بروز اختلال در برقراری ارتباطات تلفنی مشترکان مخابرات در شهر مشهد، باعث مشکلاتی برای مشترکان در برقراری ارتباط شد.این اختلالات که از ابتدای روز یکشنبه آغاز شده بود برای ۲روز متوالی ادامه پیدا کرد واعتراضات گسترده ای را نیز به دنبال داشت ، به طوری که بسیاری از مشترکان هنگام برقراری ارتباط تلفنی موبایل به موبایل وموبایل به تلفن ثابت ، موفق به برقراری ارتباط نمی شدند . اختلال ایجاد شده به گونه ای بود که مشترکان برای بر قراری یک تماس تلفنی ، ناچار می شدند چندین بار شماره مورد نظر خود را شماره گیری کنند و هر بار با وجود آن که علایمی از جمله فعال سازی تماس و شروع زمان مکالمه روی گوشی ظاهر می شد و این طور به نظر می رسید که اتصال برقرار شده است اما از آن سوی خط صدایی از مخاطب شنیده نمی شد و این مسئله علاوه براین که برای ساعت های طولانی منجر به ایجاد اختلال در امور روزمره مشترکان شده بود در عین حال این شائبه و نگرانی را نیز در بین مشترکان ایجاد کرده بود که در نتیجه این تماس های ناموفق هزینه ای نیز از آنان کسر شده است .
در پی بروز این مشکل به سراغ معاون امور مشترکان شرکت مخابرات ایران رفتیم و دلایل ایجاد این اختلالات را جویا شدیم . داوود زارعیان با بیان این که اختلال ایجاد شده در جریان برقراری مکالمات مشترکان مخابرات ، به دلیل بروز یک مشکل نرم افزاری بوده است،گفت :همکاران ما در ساعت ۱۱ و۳۰ دقیقه روزگذشته(دوشنبه ) اقدام به رفع این مشکل کردند .
وی همچنین در پاسخ به نگرانی مشترکان نسبت به کسر هزینه بابت تماس های ناموفق در نتیجه این اختلال،خاطر نشان کرد : با توجه به این که مشکل ایجاد شده ناشی از اختلال نرم افزاری بوده ،طبیعتا امکان شارژ (دریافت هزینه مکالمه ) نیز در سیستم وجود نداشته، اما با این حال به منظور رفع نگرانی مشترکان ؛ مرکز مخابراتی مربوطه مکلف شده است که چنانچه هزینه ای بابت این تماس ها از مشترک کسر شده باشد،بایدبه مشترک باز گردانده شود .
آخرین آمار ترابردپذیری در شبکه ایرانسل اعلام شد