هکر نِست | HackerNest

اخبار هک و امنیت

بازدید : 281
دوشنبه 10 ارديبهشت 1396 زمان : 4:36

جزئیات ۲ دستورالعمل برای فعالیت انتخاباتی کاندیداها در فضای مجازی

هکر نست – مطابق با ٢ دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی که برای تبلیغات و فعالیت در فضای مجازی در زمان انتخابات، به تصویب رسیده، مسئولیت انتشار محتوا برعهده منتشر کننده آن خواهد بود.

در آستانه انتخابات پیش رو با توجه به گسترش کاربرد شبکه های اجتماعی برای فعالیت تبلیغاتی، رعایت ضوابط و مقررات در استفاده از این فضا ، امری ضروری است.

از این رو محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو در فضای مجازی به خبرنگار مهر گفت: دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است که مربوط به قبل از انتخابات مجلس می شود و این دستورالعمل برای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید اجرایی شود.

وی افزود: موضوع تبلیغات در فضای مجازی در حیطه مسئولیت وزارت ارتباطات نبوده و کاندیداها باید طبق دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی از آن تبعیت کنند.

شورای عالی فضای مجازی کشور در مصوبه بیست و هفتم جلسه این شورا در اسفندماه سال ٩٤ و همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری هفتم دستورالعمل فعالیتهای تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی را تدوین و ابلاغ کرد.

تاکید براین نکته که نامزدها و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه نامزدهای دیگر در فضای مجازی نبوده و تنها می توانند شایستگی های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند، از بندهای مهم این دستورالعمل است.

هدف از تدوین و ابلاغ دستورالعمل فعالیت تبلیغاتی انتخابات در فضای مجازی، بهره گیری از ظرفیت ها و فرصت های فضای مجازی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مقابله با تخریب و شائبه افکنی علیه نامزدها اعلام شده است.

ضابطه مند کردن استفاده از فضای مجازی و تسری قوانین و مقررات انتخاباتی در بخش های قابل تسری به فضای مجازی به استناد قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه ای و قوانین انتخاباتی از دیگر اهداف این دستورالعمل است.

از سوی دیگر و با توجه به روند رو به رشد کانالها و شبکه های اجتماعی، سی و چهارمین جلسه شورای عالی فضای مجازی در آذرماه سال ۹۵ نیز به موضوع فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی مربوط می شد و طبق این مصوبه مسئولیت انتشار محتوا نیز برعهده منتشرکننده آن خواهد بود.

برمبنای این دستورالعمل که از سوی مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارشاد ابلاغ شده است، تمام نامزدهای انتخابات فقط باید در کانال‌ها و صفحات مجوزدار و قانونی داخلی و خارجی فضای مجازی که در سامانه شامد (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) ثبت شده است، تبلیغات کنند.

طبق این دستورالعمل تمامی صاحبان کانالهای فضای مجازی و خدمات مشابه آن در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی فعال در کشور، که بیش از ۵ هزار عضو یا دنبال کننده دارند، باید به ثبت برسند.

برمبنای مصوبه سی و چهارمین جلسه شورای عالی فضای مجازی تمامی شبکه ها و کانالهای فعال در فضای مجازی باید نسبت به ثبت در سامانه تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

درصورت عدم ثبت، فعالیت کانال ها و خدمات مشابه ثبت نشده غیرقانونی خواهد بود. مرجع تشخیص این خدمات مشابه، مرکز ملی فضای مجازی است و این مرکز با توجه به وظایف و تکالیف خود در نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، نسبت به رعایت این دستورالعمل باید نظارت کند.

در راستای رعایت قانون مربوط به تبلیغات در فضای مجازی، علاوه بر موضوع ساماندهی کانالهای فضای مجازی که مسئولیت انتشار محتوا را بر عهده منتشرکننده گذاشته است، موضوع ساماندهی هویت خطوط ارتباطی ثابت و سیار نیز در این مصوبه الزامی شده است.

شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات را مکلف کرده که هویت تمامی خطوط تلفن ثابت و سیار و سایر خدمات ارتباطی را مشخص کرده و از فعالیت اشتراک های تلفن ثابت، سیم کارت های تلفن همراه و سایر خدمات ارتباطی بدون هویت مشخص، ممانعت به عمل آورد.

مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مسوولیت برخورد با کانال‌ها و فیلتر کردن صفحات متخلف نیز برعهده پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) گذاشته شده است.

چندی پیش یک مقام مسول در مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: تاکنون ۶۲۰۰ کانال تلگرام و نزدیک به ۱۰۰۰ صفحه اینستاگرام در سامانه مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده اند.

منبع : مهر

نوشته جزئیات ۲ دستورالعمل برای فعالیت انتخاباتی کاندیداها در فضای مجازی اولین بار در هکر نست پدیدار شد.

ترانزیت ارتباطات کاهش قیمت اینترنت را جبران کرد؛ چشم‌پوشی از درآمد ۶۴۰ میلیارد تومانی
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 196

درباره ما
هکر نِست | HackerNest
سایت هکر نِست در سال 1395 به منظور ارائه اخبار هک و کرک ، آموزش های امنیتی ایجاد شد و با قدرت تمام به رقابت با سایر رقبا میپردازد و امید دارد که کمکی هرچند ناچیز به پیشرفت علم تست نفوز و امنیت اینترنتی کشور کمک کرده باشد.با تشکر از همه دوستانی که مارا در این راه یاری رساندن
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 983
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 10
  • بازدید امروز : 258
  • بازدید کننده امروز : 179
  • باردید دیروز : 111
  • بازدید کننده دیروز : 78
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 422
  • بازدید ماه : 6098
  • بازدید سال : 6098
  • بازدید کلی : 369575
  • کدهای اختصاصی